måndag 12 januari 2009

Renoveringsplaner!!!!

Jag älskar att planera för renoveringar!!! Men som alltid blir det många på en gång. Allt hör liksom ihop. Sonen ska få sitt rum omtapetserat och få dit vettig förvaring. En säng gavel, hyllor, lampor mm. Då måste vi få bort lite grejer från hans rum. Som en soffa, tv, skrivbord...... Så då tänkte vi att, kanske vi skulle gör om lekrummet på nedre plan till ett tvspels rum!!!! Jag är redan less att sitta å titta när både han OCH pappan i huset sitter å spelar lego starwars hela kvällarna. Men för att kunna göra iårdning i fd lekrummet så måste vi få igång våran tvättstuga. Vi har haft vattenskada i källaren där våran tvättsstuga befann sig, så nu agerar lekrummet tvättstuga/klipprum/föråd/lekrum/städskåp/hundmatförvaring...... Ett stort JÄVLA skrotrum helt enkelt. Det blir lite som katten på råttan effekten. Jag ska i alla fall börja med att fara till IKEA nästa fredag. Barnens dagis är stängt, så då tar mamma ledigt så vi kan besöka mammas dagis i stället!! Sonen längtar lika mycket som mig. Han har varit me mig å tittat på tapeter å har valt en döskalle tapet. (hoppas den är kvar) Den trånar han efter, sen har jag vid ett svagt ögonblick lovat honnom ett kuddrum. Det var jag själv ganska sugen på tills jag tog reda på vad det skulle kosta. MULTUM! Men sagt är sagt. Roligt kommer det att bli. Och dokumenterat kommer det att bli. Vi ses!!!

2 kommentarer:

Marits vita skrin sa...

Ibland är det slit kul att renovera och ibland är det bara pest.

Vad glada barnen ska bli när dom får ett kuddrum. Det vill jag se sen.

Själv vill jag fixa en liten affär till mina pojkar under trappen. Min karl tsor inte riktigt på iden men jag brukar få som jag vill i slutändan ;)

Kram kram

Vitt och blandat sa...

Hej, vad roligt att du skrev så jag vet att du hälsar på min blogg! Jag älskar att renovera, tyvärr bor jag i hyres nu och kan ju inte börja lägga ner en massa pengar =( Trots det funderar jag på att lägga in ett laminatgolv i sonens rum =)

Spindlarna har jag inte gjort själv.. Riktigt så duktig är jag inte! Köpte dom på Hantverksmässan - det var min son som såg dom och ville ha en, eftersom dom bara kostade 20 kr styck fick han välja två! Jag tycker dom är så jätte söta!

Vilket vackert hus ni har!!! Tänker ni måla det vitt?

Ha de gott, kramar/Anneli